ژرفای فتنه

0 0
  • تاریخ : 1402/3/29
  • بازدید : 169
امتیاز 0.00 تعداد رای 0

ژرفای  فتنه

آن‌چه طراحان و اهانت‌کنندگان دنبال کرده‌‌اند، اهانت به مکتبی است که بنیان نظام اسلامی را تشکیل می‌دهد.

با تأسف زیاد این روزها شاهد بودیم که حرکتی هماهنگ برای ترور شخصیت و اهانت به عالمان دین با پشتیبانی اتاق‌های فکر و سرویس‌های راهبری فتنه به راه افتاد که هدف آن حملهٔ توأمان به شخصیت و تفکر ریشه‌دار و انقلابی در حوزه علمیه شیعه بود.

حضرت آیت الله اراکی از برجسته‌ترین وارثان نابغهٔ شهید آیت الله سید محمد باقر صدر «رضوان الله علیه» است که همانند استاد خویش عرصهٔ وسیعی از دانش‌ها را با محوریت قرآن و آموزه‌‌های اهل بیت (ع) و با اطلاع دقیق از مبانی اندیشه اسلامی، بازخوانی کرده است و توفیق مثال‌زدنی در راه‌اندازی ساختارهای علمی و پرورش دانش‌پژوهان حوزوی داشته است.

 استحکام قلم و روشنایی گفتارهای ایشان در عرصه‌های گوناگون مبانی و مسائل علوم انسانی، ایشان را به شخصیتی ممتاز در حوزهٔ علمیه امروز تبدیل کرده است.

این قوت استدلال و زلال تبیین، نیروی ژرف و سرشاری است که همواره در نقد بنیادهای مدرنی که زیست اسلامی را تخریب می‌کنند و سبک زندگی آسمانی و اقتصاد سلیم اسلامی را به وضعیت کنونی تبدیل کرده‌اند پیشرو بوده است؛ و همواره با صریح‌ترین لهجه، خطر عظیم جریان خشک‌مغز و متحجر را گوشزد نموده و در مقابل آن‌ها موضع‌گیری کرده است. این موضع‌گیری‌ها با این که یکی به یادماندنی‌ترین صفحات تاریخ را در حضور علمای ربّانی در صحنهٔ مسائل جامعه رقم زده است، دو لبهٔ قیچی استکبار و استدبار از اسلام ناب را بر سر شخصیت استوار او هوار نموده است.

اهانت به علمای اسلام و وارثان شهدا و صالحین در زمین، بخشی از نقشهٔ ترکیبی دشمن و پرده‌ای است از صحنهٔ رقت‌آور و سهمگین سوزاندن پتانسیل‌های پنهان و در پردهٔ ایشان؛ بویژه این که این اقدام در روزگاری صورت می‌گیرد که برگ برنده در دستان جنود سلیمانی است.

بازی کثیف اهانت به علمای شایسته، در وضعیت کنونی، هیچ معنایی جز عصبانیت و سراسیمگی اختاپوس استکبار و فساد در کشور از فتوحات نظام اسلامی ندارد؛ اختاپوسی که به دنبال مخدوش‌کردن پیام صلح، آزادی و مردم‌سالاری دینی نظام است که در این روزها در میدان دیپلماسی و میدان عمل به مردمان آزاده جهان مخابره می‌شود. اختاپوسی که امروز فهمیده است که هیچ دستاویزی جز ضربه‌زدن و مخدوش‌کردن ارزش‌ها و هتک حرمت‌های این ملت مظلوم ندارد؛ ملتی که در شدیدترین ساعات اوج و ژرفای مبارزه‌اش، در  فتنه اخیر، شعور بی‌همتای خود در تاریخ را در مقابل پیچیده‌ترین طراحی‌های شیطان بزرگ  به رخ جهانیان کشانده است؛ طراحی‌هایی با قوی‌ترین ابزارها و آخرین مدل‌های جنگ شناختی.

متأسفانه جریان سلبریتی‌ها، با تکنیک‌های رسانه‌ای چندگانهٔ خود، که از سوی شبکه‌های فساد و فحشا و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه پشتیبانی می‌‌شود، در ماه‌های اخیر، به لشکر شکست‌‌خورده و از هم گسیخته‌ای تبدیل شده که در بستر تأخیر و ضعف بصیرت و نبود اتاق فرمان واحد در نیروهای خودی، برای سامان‌دهی به وضعیت فضای ولنگار مجازی، توانسته ضربات جبران‌‌ناپذیری را بر فرهنگ و زیست بوم غنی ایرانی – اسلامی ما وارد آوردند؛ و توهین‌‌های اخیر را باید به عنوان بخشی از فعالیت این لشکر شکست‌خورده تلقی نمود. با این حال امیدواریم کم‌کم به مدد فتوحات انقلاب اسلامی، بستر اقتدار ایمانی برای تولید یک برنامهٔ قوی و ارادهٔ همه‌جانبه برای این امر خطیر فراهم شود.

سوگ‌مندانه آن‌چه طراحان و اهانت‌کنندگان دنبال کرده‌‌اند، اهانت به مکتبی است که بنیان نظام اسلامی را تشکیل می‌دهد. جدایی دین و حوزه از سیاست، یعنی جدایی دین از اجتماع، جدایی دین از فرهنگ، جدایی دین از سبک زندگی و یعنی «جدایی دین از زندگی». سیاست، چیزی جز حضور معارف دین در عرصه حکمرانی بر حیات بشریت نیست.

ان شاءالله که حوزه‌های علمیه، فعالان انقلابی و مردم شریف مثل همیشهٔ تاریخ، در مقابل بدعت‌های خطرناکی هم‌چون اهانت به مکتب‌های اصیل دین و اهانت به چهره‌های درخشان حوزوی بایستند و این‌‌گونه اتفاقات، مایهٔ عبرتی برای دوستان در جهت بستن رخنه‌های فکری و فرهنگی و تحکیم حکمرانی بومی و دینی بر شبکه‌های زندگی‌پرداز مجازی شود و مایهٔ بیداری آن بخشی از دوستداران اهل بیت ع شود که نسبت به خطر جریان‌های غالی و کم‌مایه و رشد آن‌ها در دستگاه معرفتی و فرهنگی اهل بیت «علیهم السلام» حساسیت لازم را ندارند.


 

منبع:
امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

برچسب ها :

نظر دهید

گزارش